Posílení pohonů válcovací trati

V průběhu měsíce února byla do stávající zástavby válcovací trati instalována nová průmyslová převodovka od společnosti MKV. Změnu si vyžádaly přetrvávající problémy s bezpečností provozu trati a dlouhodobé přetěžování pohonů. Původní nevhodné dimenzování pohonů a provozních podmínek mělo za následek nevratné poškození ložisek výstupních hřídelí převodovky, ale i postupnou degradaci ložisek elektromotorů v důsledku vzniku ložiskových proudů.

Nová skříň nese dvě nezávislá převodová soukolí pro samostatný pohon horního a spodního válce. Původní spřažené převodové ústrojí tuto funkcionalitu nedovolovalo a bylo tak zcela nemožné kompenzovat nesymetrické podmínky válcování. Pro plné využití výkonového potenciálu elektromotorů a konstrukční způsobilosti válcovací stolice byl navýšen převodový poměr z hodnoty 10,55 na 15. Navržené zátěžné spektrum si vyžádalo výměnu kardanových hřídelí, a s tím navýšení výstupního krouticího momentu z dosavadních 2x 75 kNm na 2x 140 kNm.

Implementace řídicího systému od společnosti PTSW pak umožňuje spojitě korigovat rozdíl obvodových rychlostí válců v rozmezí až ±10 %, což zásadně přispívá bezpečnosti a plynulosti provozu trati. Ve spojitosti s navýšenými silovými parametry pohonů lze pak realizovat smysluplné postupy válcování obtížně tvářitelných slitin, jako např. superslitiny niklu, nebo korozivzdorné a vysoce pevné oceli, s ohledem na jejich deformační chování.

 

Hannover Messe 2024

22.4.2024

Ve dnech 22. dubna až 26. dubna 2024 probíhá veletrh Hannover Messe. ... více